The Okanagan Valley - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu The Okanagan Valley - Reisverslag uit Kelowna, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

The Okanagan Valley

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

22 September 2011 | Canada, Kelowna

Hallo,

Ik ben sinds afgelopen donderdag bij Wendy en Rob in Kelowna, BC. Ze hebben me donderdag avond opgehaald bij de Greyhound bus. De rit van Banff naar Kelowna duurde 8 uur en ik moest overstappen in Salmon Arm, BC. Vrijdag ben ik met de fiets van Rob door het centrum van Kelowna gereden. 's Avonds ben ik naar een pub geweest met Wendy en Rob en hun vrienden, dat was heel gezellig. Kelowna is een stad in de Okanagan Valley, deze vallei heeft een woestijn klimaat en is daarom perfect om wijngaarden te laten groeien. Aan beide kanten van Lake Okanagan (waar volgens de legende een monster genaamt Ogopogo woont) groeien druiven en ook andere fruit soorten.
Zaterdag middag hebben Wendy en Rob meegenomen naar een wijn tour bij Mission Hill Winery. Het was een bijzondere ervaring om te zien hoe ze hier wijn kunnen maken.
Zaterdag avond was er een spelletjes avond hier en rob had Grolsch gekocht.
Zondag ben ik met Wendy naar de Myra Canyon gegaan om het Kettle Valley Rail Trail te lopen. Dat is een route over een oude spoorweg, je loopt door de tunnels die ze in de rotsen hebben gemaakt en over de oude spoorbruggen. Het was een mooie wandeling en we hebben een ree gezien. Dinsdag ben ik met de fiets naar Knox Mountain gereden en daar een wandeling naar de top gemaakt, vanaf de top heb je een prachtig uitzicht van de stad en het meer.
Zaterdag ochtend ga ik naar Whistler. De Fransman die ik in Banff heb leren kennen is nu ook in Kelowna en we gaan samen met de bus naar Whistler. Hij wil, net als ik, na Whistler naar Victoria op Vancouver Island.

Groeten,

Emiel

(de foto's staan op de bekende plek)

  • 23 September 2011 - 17:38

    Diane:

    Al weer mooie verhalen. Veel plezier nog in Kelowna en ook in Whistler. Samen met de Fransman!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kelowna

Ownen in Canada

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

16 Oktober 2011

Seattle

15 Oktober 2011

Update

12 Oktober 2011

Tofino en Victoria
Emiel

Actief sinds 15 Juli 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 14312

Voorgaande reizen:

19 Juli 2011 - 15 November 2011

Ownen in Canada

Landen bezocht: