Calgary en Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Calgary en Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Calgary en Banff

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

11 September 2011 | Canada, Banff

Gegroet,

Noot:
Ik schrijf dit verhaal op de laptop van een Fransman, de toetsen van de computer zijn op hele andere plekken dan op de Nederlandse toetsenborden, daarom kan het zijn dat er typfouten in dit bericht zitten. Ik ben wel blij dat ik de laptop nag gebruiken.

Ik ben nu in Banff, Alberta. Ik ben midden in de Rocky Mountains, en het is hier heel mooi. Voor ik ga vertellen over de dingen die ik al in Banff heb gedaan zal ik eerst nog wat over Calgary schrijven.

Na dat ik in Calgary naar het Aerospace Museum ben geweest heb ik de Calgary Tower bezocht. Toen ze begonnen met het bouwen van de toren was het het hoogste gebouw in Alberta. Nu lijkt het een dwerg tussen alle wolkenkrabbers in downtown Calgary. Het uitzicht vanuit de toren was desondanks alles heel mooi.
De dag nadat ik de toren heb bezocht ben ik met een Duitser uit mijn kamer naar het Saddeldome geweest. Dat is het stadion van de Calgary Flames, dat is een hockey team. Het heet het Saddledome omdat het de vorm van een paarden zadel heeft. Het gebouw was dicht voor het publiek omdat er een of andere conferentie was.

De volgende dag, donderdag, heb ik bij het ontbijt twee Nederlandse meisjes ontmoet die die dag met de auto naar Head-Smashed-In Buffalo Jump gingen. Deze Buffalo Jump werd voor duizenden jaren door de orspronkelijke bewoners gebruikt om bisons te vangen. De mensen verkleden zich als wolven en dreven de kudde richting een klif en als ze dichtbij genoeg waren kwamen andere jagers te voorschijn en lieten de kudde op hol slaan. De hele kudde rende zo in paniek over de klif en de mensen hadden genoeg te eten voor de winter. Ik ben blij dat ik daar toch heen kon want zonder auto zou ik daar niet kunnen komen.

Vrijdag ben ik met de meiden naar het Olympisch park net buiten Calgary geweest. Daar hebben de meisjes een rit van de zipline gedaan. Er loopt een kabel van de top van de skischans en daar kan je met een katrol vanaf sjeesen. Voor mij was dat ding net iets te hoog en toen ik hoorde dat je een remparachute hebt om niet te pletter te slaan tegen de muur hoefte het voor mij helemaal niet meer.

Zaterdag ben ik met de Greyhound bus naar Banff gegeaan en daar ben ik nu.
Gisteravond heb ik met wat mensen die ik kende van de hostel in Calgary in de bar gezeten en vandaag ben ik met de eigenaar van de laptop waar ik nu op tik een wandeltocht gemaakt. We zijn een berg net buiten Banff opgeklommen en hele mooie uitzichten gezien. Morgen word ik om 8.15 am opgehaald duur een bus want ik heb een tour geboekt naar een gletsjer. Ik ben dan de hele dag zoet en zo kan ik ook wat zien buiten Banff zonder auto. Afgelopen nacht en waarschijnlijk ook vanacht ben ik de enige in de zes persoons kamer. Ik kan dus goed slapen, en dat heb ik ook wel nodig met alle activiteiten hier.

https://picasaweb.google.com/117507479864904892176

  • 12 September 2011 - 05:23

    Diane:

    7.15uur. Mooi verhaal en mooie foto's. Geniet maar lekker verder.

  • 12 September 2011 - 06:40

    Nelleke:

    Leuk reisverslag en prachtige foto's Emiel!!

    Veel plezier verder...

  • 12 September 2011 - 07:06

    Hein:

    Had je plotseling 'wheels'! Dat van die zipline en die remparachute, dat klinkt goed! Ben erg benieuwd naar je belevenissen op de gletsjer. Veel plezier.

  • 12 September 2011 - 08:21

    Leonie:

    Hey Emieltje,
    Wat klinkt het allemaal cool!
    Nog veel plezier.
    Groetjes Leonie

  • 12 September 2011 - 18:56

    Jos:

    Tsjonge jongen wat een enorme natuur. Prachtige bossen, rivieren en Mountains. Wat een fotoos. Hoe is dat nou om in een echte Greyhoud bus te rijden waarin ook 'locals'? (12/9/2011 20:50nl) met groeten! Jos.

  • 13 September 2011 - 19:42

    Gerda:

    Jaja, dat gaat maar door daaro he? Leuk hoor, met al die gasten die ook alle tijd van de wereld hebben. En gezellig, dat is ook belangrijk lijkt me. Veel plezier hoor, ik hou vanaf mijn vide wel bij waar je mee bezig bent. Groeten, ook van de regen en het onweer.
    Liefs, Gerda

  • 13 September 2011 - 19:45

    Gerda:

    Wat kletsen Jos en Nelleke over foto's met bossen enzo? Ik zie die foto's niet. waar vind ik die?

  • 20 September 2011 - 16:06

    Diane:

    Hoi Emiel, wat een mooie foto's heb je wederom geplaatst. Prachtige ijsvelden, mooie bergen, lieve eekhoorntjes (of zo iets). En een lief bedje in Kelowna. Nu nog een foto van je gastdame en heer!

  • 20 September 2011 - 19:46

    Jos:

    Wederom: tsjonge, jongen wat een natuur heb je daar zeg. Ik wens je nog veel moois toe (20-9-2011/21:45 nl). Dan is het bij jou nu om en nabij lunchtime.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Banff

Ownen in Canada

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

16 Oktober 2011

Seattle

15 Oktober 2011

Update

12 Oktober 2011

Tofino en Victoria
Emiel

Actief sinds 15 Juli 2011
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 14313

Voorgaande reizen:

19 Juli 2011 - 15 November 2011

Ownen in Canada

Landen bezocht: