Tofino en Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Tofino en Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Tofino en Victoria

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

12 Oktober 2011 | Canada, Victoria

Goededag,

Ik ben gisteren weer in Victoria aangekomen vanuit Tofino. Tofino is de surfplaats in Canada en ik heb daar ook gesurft. De eerste dag dat ik daar was ben ik met een boot naar Hot Spring Cove geweest, dat is een natuurijk warmwaterbron van ongeveer 50 graden Celcius. Daar heb ik lekker in het stinkende water gezeten, en genoten van de mooie omgeving. Het was wel jammer dat het vloed was, anders waren er nog een paar plekken met warm water, nu zat het vol met oceaanwater en dat is best koud. In de boot naar de bron heb ik een Pacific Grey Whale en een hoop zee-otters gezien en op de terugweg zag ik dolfijnen rond de boot zwemmen, maar ze waren te snel om een foto te maken. Toen we bij de plek naar de bron aankwamen moesten we eerst 2 kilometer door een regenwoud lopen, dat was heel mooi en ik had het gevoel dat er ieder moment een dinosaurus achter een boom vandaan kon komen. De twee dagen daarna heb ik met een kamergenoot uit Vancouver gesurft. Op de tweede dag heb ik het voorelkaar gekregen om op de plak te staan, dus dat was erg leuk. Ik had een wetsuit aan dus het was helemaal niet koud. De eerste dag scheen de zon dus dat was erg fijn, de tweede dag regende het maar in water merk je daar natuurlijk niets van. het omkleden bij de auto was wat minder prettig in de regen. Ik heb nu nog spierpijn van al het peddelen en opspringen.

Vandaag heb ik hier in Victoria uitgezocht hoe ik het best naar Seattle in de VS kan gaan. Morgenochtend neem ik de ferry naar Port Angeles in de staat Washington en van daar met de bus naar Seattle. Ik blijf daar vijf nachten en dan vlieg ik naar San Francisco. Van San Fran ga ik naar Portland, Oregon. Daarna weet ik het nog niet zeker maar ik denk dat ik naar Vancouver ga en daar blijf tot ik naar huis ga.

Mijn volgende bericht komt waarschijlijk uit de USA.


Foto's:
https://plus.google.com/u/0/photos?hl=en&tab=Xq#photos/117507479864904892176/albums

Emiel

  • 12 Oktober 2011 - 20:57

    Ada:

    Emiel, dat is leuk, die 2 km door het regenwoud hebben wij ook gelopen. Vond je dat niet heel apart? Ook die warmwaterbron hebben we bezocht. Heel leuk dat je dat ook gedaan hebt.
    Ik kan het me helemaal voorstellen, geweldig. Seatlle is ook mooi. Die winkel waar jij met Nils over schreef heb ik ook gezocht, maar niet gevonden. Veel plezier nog.

  • 12 Oktober 2011 - 21:13

    Diane:

    Ik schreef het al op Facebook: al weer een mooi verhaal en al weer mooie foto's. Die walvis, mooi. Leuk dat je vandaag even belde, voor je vertrekt naar USA. Een goede reis en op naar de zon! Hier regen, regen, regen.

  • 12 Oktober 2011 - 22:11

    Wendy:

    Je bent een echte globetrotter geworden. Gewoon ff doorreizen nar de VS!

  • 13 Oktober 2011 - 15:32

    Gerda:

    Nou Emiel, Leuk hoor, al dat moois. een oerwoud, lijkt me ook spannend mooi.
    Als ik op de link klik van de foto's kom ik op één of andere site uit waar ik moet inloggen. Dat wordt het niet. Ik vraag m'n zusje wel weer. Trouwens, dat zusje, your mom, komt vanavond laat met die papa hier. T is mooi herfstweer t weekend, we gaan dus lekker genieten. Saunaatje, glaasje port erbij. Komt goed. Ik wilde vriend met je worden op Facebook, ik heb dat gedaan op mn iPhone, dat is niet gelukt. Geniet knul en ook nog veel plezier in San Fran. Kus, Gerda

  • 14 Oktober 2011 - 19:18

    Jos:

    Die grote bomen in het regenwoud zijn als ik het goed zie heten Metasequoia. Ze hebben zacht hout, zachter dan een eik (Quercus) de stammen zijn enigszins met de duim in te drukken.
    Wat een woest water om op te surfen. Supertof. Ik wens je veel reisgenot toe! Met veel fotoos waar ik graag naar (uit)kijk. Groeten! (vr. 14-10-2011/21:18)

  • 15 Oktober 2011 - 16:46

    Joke:

    Ha Emiel,

    Ik liep een beetje achter met je verslagen lezen maar ik ben weer bij. Zo'n raar idee dat je zo ver weg van de ene plek naar de andere hopt. En dan ook nog naar de USA... Geweldig, dit vergeet je je hele leven niet meer. Geniet er nog van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Victoria

Ownen in Canada

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

16 Oktober 2011

Seattle

15 Oktober 2011

Update

12 Oktober 2011

Tofino en Victoria
Emiel

Actief sinds 15 Juli 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 14305

Voorgaande reizen:

19 Juli 2011 - 15 November 2011

Ownen in Canada

Landen bezocht: