Kamperen in Algonquin Park - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Kamperen in Algonquin Park - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Kamperen in Algonquin Park

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

27 Augustus 2011 | Canada, Winnipeg

Hallo,

Afgelopen week ben ik met de Marks en met Todd en Shane naar Algonquin Provincial Park geweest om te kampeeren. Ik vertrok op zondag ochtend om 5 uur uit Waterloo om na drie en een half uur rijden bij het park aan te komen. Daar waren de Marks en de hondjes ook. Toen we na nog een uur rijden bij Rain Lake, het meer waar aan we kampeerden, begon het te regenen. De Marks hebben hun eigen kano en ik hed samen met Todd en gehuurde kano en Shane zat in een kajak.
Na drie kwartier peddelen kwamen we bij de kampeerplek. Het enige dat er was was een vuurplek en een houten kist een eind het bos in om je behoefte in te doen.
Een andere kampeerder hed een tafetje van hout gemaakt en die werd als keuken gebruikt.

Toen we de tent hadden opgezet begon Mark Andrew met het berieden van de lunch, de Marks en Todd en Shane proberen altijd zo uitgebreid mogelijk te koken tijdens het kamperen, dus aan goed eten was er zoals gewoonlijk geen gebrek.
's Avond hadden we een in de kolen gebakken taart als dessert. Tijdens de schemring zag Mark Andrew een eland aan de andere kant van het meer, dat was erg bijzonder. Ik heb er helaas geen foto's van.

De tweede dag hebben we een beetje rond het kamp gehangen en Todd en ik probeerde met een plastic zeil te zeilen in de kano, maar er was niet genoeg wind.

De derde dag zijn we met de kano's naar Weed Lake gevaren, om daar te komen moesten we drie keer de kano's uit het water halen en naar het volgende meer slepen. We zijn uiteindelijk in een ander meer uitgestapt en bij een verlaten kampeerplek lunch gemaakt, we moesten het bij een kampeerplek eten want al het afval moest in een vuurplaats verbrand worden, anders komen de wilde dieren.

Woensdag ochtend hebben we alles ingepakt en zijn we terug naar de auto gepaddeld, en natuurlijk regende het weer. De dagen dat we er waren hedden we alleen de eerste en de laatste dag regen.

Ik ben met de Marks naar Toronto gereden en donderdag om vier uur heeft Mark Andrew me op het vliegveld afgezet voor mijn vlucht naar Winnipeg. Meer over Winnipeg in mijn volgende blog

Foto's:

• 26 Augustus 2011 - 23:12

Hein:

Een hele belevenis om op zo'n afgelegen en primitieve plaats je tijdelijke kamp in te richten. Prachtig lijkt me om aan de overkant van het meer een eland te zien. Je dagen in de wildernis zijn wel een groot contrast met je nieuwe omgeving in Winnipeg! je hebt daar al wat over verteld in je chat. Fijne dagen!

• 27 Augustus 2011 - 08:03

Diane:

Alweer mooie verhalen en prachtige foto's, Emiel. Op de laptop van een Australiër geschreven schreef je gisteravond? Leuk dat we je ondanks het tijdsverschil even een paar minuutjes spraken. Ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhalen uit Winnipeg...

• 27 Augustus 2011 - 09:15

Ada:

Wat een mooi verslag Emiel. Je ben wel in de watten gelegd door de Veldhuizen mannen. Nu moet je het zelf gaan doen, maar dat gaat je zeker lukken. Ben benieuwd hoe Winnipeg is. Ik ben inmiddels weer thuis, heb ook een fijne tijd gehad in Canada. Heb net een foto van ons in St.Jacobs op facebook gezet.

• 27 Augustus 2011 - 21:49

Gerda:

Zozo, mannetje, dat zijn mooie verhalen. Leuk om met je familie op te trekken hè? En nu de rest van dat grote land. Ben benieuwd. Liefs, gerda

• 28 Augustus 2011 - 06:05

Jos :

(28-8-2011/8:00) Varen en 'klunnen' tussen de meren geeft je veel beweging. Daar horen goed eten en drinken bij het kamperen in de wildernis bij. Helemaal top.

• 28 Augustus 2011 - 09:57

Wijn En Ber:

Geweldig man, jij beleefd wel iets heel moois, gewoon lekker doorgaan.

• 28 Augustus 2011 - 10:29

Jan Van Galen:

hoi Emiel. heb je blog net gelezen en vind het een mooi verhaal. zo te lezen heb je het er goed naar je zin en lijkt het me een hele mooie ervaring. heb de kaart van Canada erbij gepakt om te kijken welke richting je nu opgaat.ik wens je nog heel veel plezier en een mooie tijd daar. groetjes jan

• 28 Augustus 2011 - 15:22

Nelleke:

Zo joh.. dat is pas kamperen!!
    Spannend allemaal hoor. Veel plezier in Winnipeg en groetjes ook van Gert..