Waterloo, Ontario - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Waterloo, Ontario - Reisverslag uit Waterloo, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Waterloo, Ontario

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

20 Augustus 2011 | Canada, Waterloo

Gegroet,

Dit bericht is geschreven in Waterloo, ook bekend onder de naam Kitchener-Waterloo. De steden Kitchener en Waterloo zijn in de loop der jaren aan alkaar gegroeit. In deze streek is een groot aantal Mennonites te vinden. Dit zijn christenen die geloven dat vroeger alles beter was en zich daarom met paard en wagen vervoeren en andere oude gebruiken in stand houden.

Ik verblijf hier in Waterloo bij Todd en Shane, Todd is de broer van Mark Robert. Het huis waar ik verblijf ligt aan een mooie, typische Noord-Amerikaanse straat. Ik ben hier woensdagmiddag aangekomen en ik ben toen met Shane op de fiets door de buurt gereden, dit was de eerste keer dat ik met een helm op heb gefietst. 's Avonds hebben we met z'n drieen in een pub gegeten en in tegenstelling tot Toronto is hier veel op loopafstand.

Donderdag kwam een vriend van Todd en zijn vriendin hier eten, en Todd heeft heerlijke pizza's gebakken.

Vrijdag was er hier een feestje van Shane's klas van de universiteit waar hij voor architect studeert, de rest van zijn klas zijn van mijn leeftijd, dus dat was wel eer eens fijn. We hebben in de grote tuin badminton gespeeld tot het donker werd (en dat is hier al om een uur of negen). Na het erg leuke feest kreeg Shane ook nog eens te horen dat een gebouw dat hij heeft ontworpen wordt gebouwd in Toronto. In 2015 worden in Toronto de PanAm spelen georginaseerd, dat zijn de Olympische Spelen voor landen uit Noord- en Zuid-Amerika. Zijn gebouw is het onderkomen voor de atlethen en na de spelen is het voor studenten huisvesting en een YMCA.

Vandaag zijn we naar het strand geweest om te zwemmen. Het meer waar we naartoe gingen was twee uur rijden hier vandaan, en onderweg ernaartoe ontstond er een hele grote storm en die zorgte ervoor dat het zwemmen in het water was gevallen. Het was heel mooi om de bliksem boven het water te zien.

Morgen gaan we hier om 5 uur in de ochtend weg om na een autorit van vijf en een half uur te kamperen in de wildernis. De dag nadat we terug komen verlaat ik Ontario en vlieg in naar Winnipeg. Daar zal mijn volgende stukje worden geschreven.

Emiel

• 21 Augustus 2011 - 10:20

Robert:

Hey Bro,

Nice man! Ik wil ook wel naar studenten feestjes in Waterloo xD Wel jammer dat "het zwemmen in het water was gevallen" (+1)

Anyway succes in de wildernis en mocht je een beer tegenkomen, denk er dan aan wat mister Grylls je geleerd heeft

Gegroet.

• 21 Augustus 2011 - 10:47

Diane:

Very nice indeed man! Ben zeer benieuwd naar je nieuwe belevenissen. Lekker om 4.00 uur op vannacht, ook zo'n hobby van je. Genieten maar van dit nieuwe avontuur. En je reis naar Wiinnipeg daarna. Veel groeten.

• 21 Augustus 2011 - 10:50

Diane:

Ik wil fotoruimte voor je kopen, maar het lukt niet.....

• 22 Augustus 2011 - 10:30

Trudy:

Never a dull moment!
    veel plezier nog,Emiel en groeten uit Brabant,

• 23 Augustus 2011 - 02:25

Leonie:

Klinkt super tof Emiel!! Je voelde niet de drang om je leven op te geven en bij de Mennonieten te gaan wonen? Ik zou toch wel even in de verleiding komen!
    Nog veel plezier en tot snel ;)