Een weekje in een cottage en meer - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Een weekje in een cottage en meer - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Een weekje in een cottage en meer

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

09 Augustus 2011 | Canada, Toronto

Hallo,

Afgelopen week ben ik met Mark Andrew, zijn zus en zijn neef naar de cottage van zijn moeder geweest. De cottage is ongeveer drie uur rijden van Toronto, in de buurt van Kingston, ON. Ik weet niet hoeveel kilometer het is omdat ze in Canada alle afstanden in tijd uitdrukken.

De cottage ligt aan Elbow Lake (voor Canadese begrippen is het een heel klein meer, Toronto bijvoorbeeld ligt aan Lake Ontario, dat is zo groot dat je het tot aan de horizon kan zien en er zijn golven).
Het water in Elbow Lake is lekker warm en zeer geschikt voor activiteiten op het water. Bij de cottage ligt een boot die gebruikt wordt om te waterskieen. In de paar dagen dat ik daar was heb ik geleerd op overeind te komen, mijn record is ongeveer 20 seconden op de skies staan.

Op de enige regeniachtige middag ben ik met Mark en zijn neefje Mark (een derde Mark dus) naar Kingston gereden om naar de bioscoop te gaan. Kingston is 45 minuten rijden van de cottage. Daar hebben we Cowboys & Aliens gezien, een echte top film.

Verder heb ik in Moby Dick gelezen, en inspiratie opgedaan om in het meer te gaan vissen.

Afgelopen zaterdag ben ik met Mark Robert naar Taste of the Danford geweest. Dat is een festival in Greektown, hier in Toronto. Het gaat allemaal om Grieks eten, dus dat was een succes.

Volgende week woensdag ga ik tot zaterdag middag met Mark Andrew, neef Mark en een vriend van neef Mark terug naar de cottage. De zondag daarop ga ik met Mark Andrew, Mark Robert, Mark Robert's broer Todd en zijn man Shane kamperen in Algonquin Park. We gaan met de kano naar de kampeerplek en woensdag gaan we weer terug. In het park zitten elanden, beren en wolven. We nemen daarom een bus met extra krachtige pepper spray mee om beren mee onder te spuiten als ze aanvallen, ja hoor.

De dag na dat we terug komen vlieg ik naar Winnipeg, Manitoba. Dat is 25 augustus.

Voor foto's zie:
http://picasaweb.google.com/emielveld

Emiel

  • 09 Augustus 2011 - 18:32

    Ada:

    Nou Emiel, dat klinkt wel heel leuk allemaal. Ik vertrek morgen en ben om 16.55 uur op Toronto Airport. Ik denk niet dat we elkaar zullen treffen in Canada, ik ben er maar 2 weken. Maar ik wens je nog heel veel plezier daar met al die Marken en verder een hele fijne reis door Canada. Ik blijf je volgen op deze site. Groeten aan de Mark's, Ada

  • 10 Augustus 2011 - 14:20

    Nelleke:

    Pfff.. Ik kan het bijne niet meer volgen hoor.. Mark zus, Mark zo!!!

    Maar.. ziet er weer spannend uit allemaal. Veel plezier met kamperen en doe mn neven en aangetrouwde neven de groeten!!! Tot het volgende bericht!!

  • 11 Augustus 2011 - 19:02

    Jos:

    (11-8-2011/20:25 NL) Ha Emiel. Dat zijn veel indrukken: film kijken, grieks eten, waterskiën. Dat is allemaal tof. Een eland, een beer of een wolf treffen; da's wel een spectaculair vooruitzicht. Veel plezier bij het kamperen en het kanoën .
    Groeten.

  • 12 Augustus 2011 - 18:38

    Joke:

    Hoi Emiel,

    Het klink helemaal super allemaal. Bijna niet te bevatten volgens mij, vooral omdat het einde nog laanngg niet in zicht is. Heel veel plezier nog en laat snel wat horen.
    Dan weten we in elk geval dat de beren je niet lusten!!

    Groeten uit kil en nat Nederland

  • 12 Augustus 2011 - 19:25

    Diane:

    Waar blijven de foto'sssss?

  • 16 Augustus 2011 - 16:17

    Diane:

    Fotooooo's!!!

  • 17 Augustus 2011 - 17:31

    Jos:

    (17-8-2011/19:24) Je fotoos geven een prima indruk van de open sfeer van het meer en de drukte bij GreekTown. Tof. Groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Ownen in Canada

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

16 Oktober 2011

Seattle

15 Oktober 2011

Update

12 Oktober 2011

Tofino en Victoria
Emiel

Actief sinds 15 Juli 2011
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 14314

Voorgaande reizen:

19 Juli 2011 - 15 November 2011

Ownen in Canada

Landen bezocht: