Eerste paar dagen in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Canada - Reisverslag uit Toronto, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Canada

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

21 Juli 2011 | Canada, Toronto

Hallo iedereen,

Ik ben nu twee hele dagen in Toronto, Canada en ik logeer bij mijn achterneef Mark Robert en zijn man Mark Andrew. Het is al drie weken rond de 35 graden hier. Het is heel leuk om hier eindelijk te zijn en de Marks zijn heel aardig en ze helpen me waar ze maar kunnen.


Toen ik dinsdag na een lange dag wachten en vliegen op het vliegveld van Toronto aankwam moest ik eerst door de duane en vervolgens in de rij gaan staan bij de afdeling Immigratie om mijn werkvergunning op te halen. Toen ik die had werd ik opgehaald door Mark Andrew, hij heeft een eigen bedrijf en kan dus zijn tijd makkelijk indelen.
Toen we bij het huis vaan de Marks aan kwamen was het voor mij al 12 uur in de nacht maar hier was het tijd voor het eten. Na het eten gingen we tot mijn grote geluk naar de Tour kijken, die nemen ze namelijk elke dag op van de Amerikaanse TV en na het eten is het Tour tijd. Het comentaar is heel slecht, ze spreken alle namen verkeerd uit en een van de twee comentatoren maakt heel veel fouten en zegt dingen als "the crown on the jewel". Nadat de eerste renner was gefinished ging ik naar bed want ik was al bijna 24 uur op.

De volgede ochtend was Mark Robert al naar zijn werk en ging ik met Mark Andrew naar de stad. Er zijn maar twee metro lijnen in Toronto, van oost naar west en van noord naar zuid. We zijn naar het westen gegaan, vanuit Younge Street zijn we naar de CN Tower gelopen. In het grote observatie punt (346 meter boven de grond)kon Mark me een hoop plekken aanwijzen, het was dus fijn om met een local te zijn. We hadden ook toegang tot de SkyPod (446 meter hoog) en van daar konden we nog iets verder kijken. We zijn de hele dag bezig geweest in de toren omdat er overal grote rijen waren. 's Avonds weer naar de Tour gekeken, nu kon ik wat langer op blijven.

Vandaag heeft Mark Andrew een Canadees ontbijd voor me gemaakt, pancakes met Maple Syrup. Daarna ben ik met Mark naar een Service Canada Centre geweest om een Social Insurance Number te halen, die is gratis en sturen ze binnen 10 dagen op. Toen zijn we naar de bioscoop gegaan omdat het buiten 49 greden is! Daarna hebben we in een pub gelunched en zijn we met een taxi naar huis gegaan, toen ben ik achter de pc gaan ziten om dit te schrijven.

Morgen gaan we met z'n drieen naar het jazz festival hier in Toronto en bier drinken.

Zaterdag gaan we vroeg naar Niagara-On-The-Lake om naar de ouders van Mark Robert te gaan, daar zal ook wat meer familie zijn die ik kan ontmoeten.

Later meer

Emiel


Voor foto's zie:
http://picasaweb.google.com/emielveld

  • 22 Juli 2011 - 08:19

    Diane:

    Geweldig Emiel, wat je allemaal meemaakt, nu al. Dat gaat straks saai worden als je alleen verder gaat. Maar daar vind je weer new friends ofcourse!

  • 22 Juli 2011 - 08:29

    Hein:

    Hoi man, prachtige foto´s heb je meegestuurd! Je ziet Diane (paars vestje) zwaaien op het platform! Heb je dat zelf ook al gezien? Veel plezier zaterdag.


  • 22 Juli 2011 - 15:38

    Gerda:

    Ha Emiel,
    Grmmmmm. Jaloers op al dat moois. Geniet hè? En groet mijn familie.

  • 22 Juli 2011 - 16:28

    Jos :

    Hallo Emiel, (22-7-2011/18:30 uur NL) Wat vind ik je belevenissen indrukwekkend om te lezen. Wat geweldig zal dat voor je zijn geweest om op de CN-tower te staan 'with a local'.

  • 23 Juli 2011 - 09:23

    Ada:

    Wat leuk allemaal Emiel, wat een avontuur. Leuk hoor, vanmiddag naar Hennie en Pauline, die wonen zo mooi met een super mooie tuin. Ik heb nu al zin in dat warme weer, hopelijk is dat over een par weken ook nog zo, ik kom er aan......... Geniet ervan vanmiddag, ik blijf je belevenissen volgen.

  • 26 Juli 2011 - 11:29

    Hein En Diane:

    Vanuit een internecafe in Burgos, Spanje. Ha Emiel, mooie foto's van de falls. Ik zag het hekje waar je opa op de foto stond, die heb je dus gezien.
    Lees verder onze mail maar. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Toronto

Ownen in Canada

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

16 Oktober 2011

Seattle

15 Oktober 2011

Update

12 Oktober 2011

Tofino en Victoria
Emiel

Actief sinds 15 Juli 2011
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 14310

Voorgaande reizen:

19 Juli 2011 - 15 November 2011

Ownen in Canada

Landen bezocht: