Quadra Island - Reisverslag uit Heriot Bay, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Quadra Island - Reisverslag uit Heriot Bay, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Quadra Island

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

06 Oktober 2011 | Canada, Heriot Bay

Hoi,

Ik ben nu in de mooiste hostel/iemands huis van Canada. Ik ben in Heriot Bay op Quadra Island. Quadra Island is tien minuten met de ferry van Campbell River op Vancouver Island. Ik ben hier dinsdag aangekomen vanuit Nanaimo.

In Nanaimo heb ik Rob ontmoet, hij is een 42 jarige bomenplanter uit Ontario en hij verbleef in het hostel in Nanaimo, ik heb met hem een tocht naar Newcastle Island gemaakt en de dag erna ben ik met hem naar de ferry gegaan om zijn vrienden op te halen. Dit werdt een van de beste dagen van mijn trip. De twee vrinden van Rob uit Alberta kwamen met een gigantische SUV van de ferry en ye wilden mij best een lift naar het hostel brengen. In de auto vroeg de chauffeur of ik iets e doen had want ze moesten naar een vergadering over bomenplanten in een dorp verder op het eiland. Ik had niets beters te doen dus toen we nog een vriend uit Nanaimo hadden opgepikt reden we met vijf man naar Courtney, BC. Ik ontdekte dat dit hele toffe lui waren en op tijdens de rit terug naar Nanaimo draaiden we drie keer Down By The River in de auto. De chauffeur bleek de eigenaar van het bomenplant bedrijf en de andere kerels waren zijn vrienden/werknemers. Hij had een grote hotelkamer geboekt in Nanaimo en daar hebben we een tijdje gezeten voor we naar het huis van de gast uit Nanaimo gingen. Hij had een kamer ingericht als muziek kamer en met een par andere mensen werdt er de hele nacht gejamed, en dat allamaal op een druilerige maandag. Ik was om vier uur 's ochtens in de hostel en de wekker ging om acht uur. Ik liep als een zombie naar de Greyhound om naar Cumberland te gaan. In de bus depot zag ik een jongen die ik kende van Victoria en hij ging naar Campbell River om naar Quadra Island te gaan. Ik besloot toe om met hem mee tegaan, en dat was een va mijn betere beslissingen hier.
Toen we op Quadra van de ferry stapten hebben we een hamburger in de pub gegeten en we wilden naar het hostel gaan. We begonnen naar het volgdende dorp te lopen en de derde auto die ons passerde gaf ons een lift. Toen we bij de supermarkt uitstapte wisten we niet precies waar we heen moesten, de jongen, Moritz uit Duitsland had het geboekt maar wist niet precies wat voor een hostel het zou zijn. Het bleek een huis te zijn met uitzicht op de oceaan en een supermooie inrichting inclusief haard een een badkuip buiten naast de oceaan. Ik ben hier nu twee nachten en heb de eigenares nog niet ontmoet, Moritz en ik zijn hier nu al twee dagen de enige gasten. Vanochtend hebben we een kayak tour gedaan en we hebbben een zeeleeuw en een hoop zeehonden gezien en morgen vroeg ga ik weer naar Vancouver Island, naar Tofino. Bekijk de foto's van Quadra Island en sta versteld.

https://picasaweb.google.com/117507479864904892176

Emiel

  • 07 Oktober 2011 - 07:13

    Hein:

    Goedemorrege, zeg. Dit is wel wat anders dan met de kano over de Drome! Peddelt meneer over de Pacific. Je komt wel toffe lui tegen! Enjoy je vooral verder. Hartelijke groeten.

  • 07 Oktober 2011 - 07:53

    Diane:

    Ik moest een beetje de tranen van het lachen uit m'n ogen wrijven tijdens het lezen van je verhaal. Over de bomenplanters met de jamm-sessie. En over de Germaan in een huis waarvan je de eigenaresse nog niet bent tegengekomen. Komisch. Gelukkig ben je van je kano-syndroom afgeraakt, haha!

  • 07 Oktober 2011 - 09:05

    Ada:

    Hoi Emiel, wat prachtig allemaal, wat geniet jij van de super mooie natuur daar. Tofino is ook heel mooi, daar heb je een regenwoud in Pacific Rim N.P. Daar hebben wij een wandeling doorheen gemaakt, echt een aanrader. Je hebt daar ook "whalewatching" Ik vond dat wilde varen helemaal niks, maar wat heel lekker was, was badderen in heetwater bronnen. Onderweg naar de walvissen werden we afgezet in Hot Spring Cove in Maquinne S.P. Dat is heerlijk!! Iets voor jou? Succes verder.

  • 07 Oktober 2011 - 19:55

    Nelleke:

    Schitterend verhaal en foto's Emiel!!
    Je geniet, dat is te zien....

  • 08 Oktober 2011 - 11:43

    Jos:

    Je fotoos van de natuur en de huizen waar je bent, zijn voor mij echt niet meer Europees. Echt buitenland, echt Canada. Wat een mooie ervaringen beleef je! Ik vind het echt supertof. Met hartelijke groeten (8-10-2011/13:42 nl).

  • 08 Oktober 2011 - 18:35

    Carlijn:

    Haha, die bomenplanters! Klinkt weer leuk allemaal ;)

  • 10 Oktober 2011 - 12:08

    Wendy:

    Moet je eerst griep krijgen omje blog te lezen! Wat een avonturen en prachtige foto's. Je moet niet bang zijn voor spinnen als je zo'n reis maakt. Geniet er nog maar van!

  • 10 Oktober 2011 - 12:09

    Wendy:

    Moet je eerst griep krijgen omje blog te lezen! Wat een avonturen en prachtige foto's. Je moet niet bang zijn voor spinnen als je zo'n reis maakt. Geniet er nog maar van!

  • 10 Oktober 2011 - 12:11

    Wendy:

    Heb ik weer staat het bericht er 2x. En ben je nu van je kano fobie af?

  • 10 Oktober 2011 - 17:17

    Diane:

    Hope so!

  • 28 Oktober 2011 - 06:26

    Diane:

    En, beste lezertjes, er staan weer foto's op Emiels Google site hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Heriot Bay

Ownen in Canada

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

16 Oktober 2011

Seattle

15 Oktober 2011

Update

12 Oktober 2011

Tofino en Victoria
Emiel

Actief sinds 15 Juli 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 14315

Voorgaande reizen:

19 Juli 2011 - 15 November 2011

Ownen in Canada

Landen bezocht: