Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu Calgary - Reisverslag uit Calgary, Canada van Emiel Veld - WaarBenJij.nu

Calgary

Door: Emiel

Blijf op de hoogte en volg Emiel

05 September 2011 | Canada, Calgary

Hallo,

Ik ben nu in het hostel van Calgary. Het is hier een stuk levendiger dan Winnipeg en de Rocky Mountains zijn te zien in het westen.

Vandaag kunnen de studenten van de universiteit hier verhuizen naar de campus, dus het is nu heel rusitig in het hostel. Ik hoop dat er meer mensen komen want ik ben hier tot zaterdag.

Ik ben naar het Glenbow Museum geweest, daar laten ze de geschidenis van Calgary zien. Ik ben ook naar Nose Hill Park gegaan, dat is een prairie park in de stad en vanaf de heuvel heb je een mooi uitzicht op downtown Calgary en de Rockies. Gisteren ben ik naar Fort Calgary geweest, dat is het fort dat de mounties in 1875 hebben gesticht om de whiskey handelaren uit de VS weg te jagen.

Vrijdag en zaterdag ben ik met een groep van 7 nationaliteiten(Brazilie, Nieuw Zeeland, Oostenrijk, Frankrijk, Japan, Ierland, Duitsland en Nederland) de hort op geweest en het nachtleven van Calgary ontdenkt

Vandaag ben ik naar het Aerospace Museum geweest, ze hebben daar een hangaar met een hoop oude vliegtuigen, inclusief een Lancaster bommenwerper uit WOII, wat een joekel is dat zeg.

Ik ben nog een week in Calgary dus ik denk dat ik naar de dierentuin ga en misschien een tour naar een atractie in de buurt van Calgary ga.

Zaterdag neem ik de Greyhound bus naar Banff Town, dat ligt midden in Banff National Park. Daar ga ik van de Rockies genieten en kijken of het echt zo mooi is als ik overal hoor.

Emiel V. Veld

  • 06 September 2011 - 06:35

    Hein:

    Super dat je al snel de Rockies in trekt. Daar had je erg veel zin in. Je hebt ons ook al gewezen op het icefield waar je vanuit Banff Town naar toe wilt gaan. Het ziet er daar uit alsof het de routes van de iceroad truckers zijn. Nog fijne dagen in Calgary en we spreken je weer!

  • 06 September 2011 - 20:43

    Gerda:

    Ha Emiel, mooi man, leuk ook, die contacten in die hostels. En dan de Rokkies. Is het daar mooi weer? Hier herfst, pisweer en de staart van orkaan Ireen passeert ons vanavond. t stormt behoorlijk. Geniet maar flink door hè?
    Liefs. Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Calgary

Ownen in Canada

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

27 Oktober 2011

Morgen weer naar Canada

16 Oktober 2011

Seattle

15 Oktober 2011

Update

12 Oktober 2011

Tofino en Victoria
Emiel

Actief sinds 15 Juli 2011
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 14311

Voorgaande reizen:

19 Juli 2011 - 15 November 2011

Ownen in Canada

Landen bezocht: